8 Eylül 2011 Perşembe

ayat ayat cinta


Ayat Ayat Cinta/ Sevgi Ayetleri Mısır'da geçen Endonezya yapımı bir film.
Fahri, El-Ezher Üniversitesi'nde burslu okuyan, bilgili, kültürlü, yakışıklı, merhametli, yardımsever, haramı helali gözeten ve bütün bunlardan dolayı çevresindeki kızların hayran olduğu Endonezyalı bir genç.
Sıkça aşk mektuplarına maruz kalıyor ama hocasının kendisine önerdiği, ve tevafuken daha önceden de tanışmış olduğu Ayşe ile evleniyor. Çok da iyi bir çift oluyorlar, ancak Ayşe'nin zengin olması kimi zaman problem oluyor, nitekim Fahri de bunu içtenlikle kabul edemediğini itiraf ediyor sonradan. Ancak bu konu mutluluklarına engel olmuyor.
Fahri daha sonra, yardım ettiği ve kendisine aşık olan Noura'nın iftirasına maruz kalıp yargılanıyor, modern zamanın bir "Yusuf " u (a.s.) oluyor adeta.
İzlenesi bir film.


Filmi izlemeyenlerin okumaması önerisiyle şunları da ekleyeceğim;
Fahri, yargılanırken Fahri'nin arkadaşı ve şahitlik yapabilecek olan Maria hastadır. Ayşe Maria'nın Fahri'ye aşık olduğunu bilir, ve iyileşip şahitlik yapabilmesi için kocasından onunla evlenmesini ister. Çünkü onu ancak Fahri'nin sevgisi ayağa kaldırabilecektir ve Fahri'nin kurtuluşu da buna bağlıdır. Olaylar çözülür, Fahri kurtulur, üçü aynı evde yaşamaya başlarlar. Ben işte buralarda sinir krizleri geçirdim. İnsan sevdiğini nasıl başkasıyla paylaşabilir? Buradaki bayanların hoşgörüsü ancak bir filmde olabilir. Maria'nın ölmesini bütün varlığımla istedim, nitekim öldü şükürler olsun.
Fahri aslında Maria ile evlenmek istemedi, Ayşe'nin ısrarıyla evlendi. Ama iki kişi arasında bocalama yaşadı, nasıl adil olacağını bilemediği için kıvrandı.

7 yorum:

Kumbaramdaki Kelimeler dedi ki...

çok merak ettim, hemen izleyeceğiz kardeşimle;)

elif dedi ki...

sizin yorumlarınızı da bekliyorum o halde :)

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

insallah izlemek isterim tesekkürler ve okumadim yani :)

Unknown dedi ki...

İzledim bu filmi:)
Ayşe kadar fedakar biri olamaz heralde..
Aynı krizleri ben de geçirdim ne yalan söyliyim,yo öyle bişey..
Aynı evde neydi o öyle ..oyyy oy..
Biri bi yerden çıkıyo,öteki başka yerden..
Romantik yaklaşmalar fiLAN..
Ah bu kadınların kaderi diyorum..
Günümüzde öyle çok ki..
Bile bile kabullenler..
Ay daral geldi bana :)
İyi ki Maria öldü :)

elif dedi ki...

:)))
iyi ki öldü, katil olsaydı bu kadar istemezdim ölmesini herhalde :)

Adsız dedi ki...

Tavsiyeniz ile youtube dan izledim zorla. DVD si satılan bir yer bulsam alacaktım. İlk defa çok eşliliği anlatan bu tarz islami bir film izledim. Ben çok sevdim.
Teşekkür ederim.

Soru: Ayşe Alman vatandaşı bir Türk müdür?

elif dedi ki...

Teşekkür ederim, beğendiğinize sevindim.
Açıkçası hatırlayamadım Türk olup olmadığını :)